dilluns, 23 de febrer del 2009

DE - D'e-factura (090109)

De cada dia més m’agraden manco les etiquetes. No és el que ets sinó el que fas. Ara tothom mira pel medi ambient. Em fa gràcia, però ja m’està bé que sigui així.

Per la meva part intent col•laborar, sobre tot amb les coses que em son pràctiques, que no necessit pensar-hi gaire, ni que doni molta feina. Reduir – Reutilitzar - Reciclar son paraules més o manco aplicades en les tasques de la vida quotidiana dins uns marges, crec que, acceptables.

L’altre dia vaig rebre carta d’una companyia elèctrica –no cal dir el nom- on a més de la factura del període corresponent, aquesta venia acompanyada d’un fulletó on, entre d’altres, t’animava a apuntar-te a la factura electrònica, a la factura sense paper.

No crec amb la bonança de les intencions però considerà que hi havia de fer cas. Obrim la pàgina d’Internet corresponent. Emplenam les dades que sol•liciten i, uep! Ja està. No és només que eliminin el paper. S’han d’acceptar les condicions.

Sí, hi ha condicions. Les teves dades entren a formar part d’un fitxer amb el qual dones permís perque et puguin bombardejar amb propaganda i, a més, poder passar –vendre- aquest fitxer a altres empreses per a que també te’n puguin fer arribar de seva i, pot ser, que vendre les dades també.

Si vols, després et pots donar de baixa d’aquest fitxer però no amb el mateix sistema que empres per apuntar-te. As de fer un escrit adjuntant una fotocòpia del DNI i enviar-ho per correu.

Em consider una persona respectuosa amb la naturalesa i, també, un consumidor més o manco responsable. En aquest cas ha guanyat l’etiqueta de consumidor i no vaig enviar la subscripció.

Vull contribuir a reduir però no a qualsevol preu.

No és de rebut que es mesclin bones intencions amb interessos, que a més no tenen res a veure. No és de rebut que per ajudar al medi ambient hagis d’acceptar coses que només son del seu interès –sí fos del meu m'hi apuntaria voluntàriament-.
No és de rebut que per donar-te d’alta o facis tranquil•lament des de casa i no puguis emprar el mateix sistema per donar-te de baixa, sempre posant, clar, les dificultats al consumidor.

Bé, així, jo NO a e-factura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada