dimarts, 26 de maig del 2009

DE - interpretacions

La lletra petita sempre és la lletra petita i, que consti, que de vegades no és una qüestió del seu tamany sinó de la manera com s'entenen les coses.

A finals d'agost de l'any passat, més o manco, vaig fer una petició al CIM perquè m'abonessin el cost de la renovació del permís de conduir. Era, segons jo, una cosa que quedava clara a l'actual Acord Marc, el que seria l'equivalent a un conveni col·lectiu. Bé, no va ser així i la cosa ha anat rodant i, possiblement seguirà rodant. Aquest que expòs, és l'escrit que he adreçat aquests dies al CIM. Tot i que és un tema personal, pens que no és inadequat per la idea d'aquest bloc. Així també, qui ho llegesqui podrà tenir la seva interpretació. Un dia vaig sentir un polític que deia "de derrota en derrota hasta la victória final". De moment n'he perdut una altra, però ja arribarà.


Fa uns dies, el DIC, em va comunicar que havia rebut la resposta de la DIRI confirmant la denegació a la meva petició d'ajut per renovació del permís de conduir. No sé ben bé quins van ser els adjectius que se'm van passar pel cap. En podria citar alguns però no cal, al final és que, fins i tot, i com a conclusió, em fa gràcia.

He de dir que el Servei de Gestió de Persones va ser àgil en respondre l'escrit de petició. 11 dies per a denegar-ho. De l'altre escrit presentat el mateix dia, que ja era còpia d'una altra petició de quatre anys enrere, encara no he tingut resposta. Per respondre a l'aclariment demanat pel DI s'ha tardat un poc més.

I ara em trob en una situació un tant estranya. És veritat que el Catàleg de llocs de treball del CIM no especifica el disposar del permís de conducció com a requisit però, també és veritat, que la principal funció d'un vigilant de patrimoni és aquesta, la de vigilar el patrimoni i, dins la seu de la corporació, hi ha poques pedres a vigilar. També és cert que el CIM va adquirir en el seu moment un vehicle per al servei en qüestió i aquest sempre ha estat adjudicat al vigilant com una eina de la seva responsabilitat.

I ara no sé com he de realitzar les meves funcions. En els escrits que sobre el tema ha fet el CIM només denega la petició, en cap moment indica com he de fer per complir amb el que indica el catàleg sobre el que són les meves funcions i que, sense vehicle, no puc realitzar.

Fins el moment de fer la petició no havia tingut cap problema en conduir, i faig la petició perquè el nou Acord Marc així ho contempla i, jo, il·lús, interpret que em pertoca. Ara fins i tot tenc por. Sí per desgracia tingués un accident de transit, de fet en vaig tenir un ja fa uns anys sense danys personals, quina postura prendria el CIM, la que posa l'Acord Marc o m'expedientaria per conduir quan no és requisit de la meva plaça?

Cadascú es posa les cucales on creu les ha de menester, jo també. Per tant, seguiré fent part de la meva feina al camp i, mantindré la meva postura de certs dies no conduir, els que consideri. El Departament ja se'n fa la idea. Per tant, si ens trobem pels passadissos i ens saludem en hores no habituals, ja sabran quin és el motiu. Aquest dia no toca conduir.
..

No sé si s'enten, que en pensau vosaltres?

7 comentaris:

  1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Que fas molt bé. Si ho fes tothom tal vegada anirien millor ses coses per a tots, segueix així. Per cert, sa data de s'altre bloc ja surt bé

    ResponElimina
  3. Hola, segons aquest Acord Marc a totes les persones que són conductors i, per tant, tenen carnet se'ls paga la renovació? Si és així està clar: també t'ho han de pagar a tú.
    Cas contrari, dubto que ho paguin perquè seria sentar un antecedent.
    Tot i amb això, consider que les persones que treballem a l'Administració som prou privilegiades per seguir demanant més.
    No sé, ... és la meva opinió Marga

    ResponElimina
  4. Hola, hola anònim Marga!

    He esperat a contestar per a poder tenir el que diu exactament l'Acord Marc, tot i que planteges diferents temes.

    Primer el que diu, després, en altre comentari les respostes.

    Article 31. Renovació permisos i llicències

    El CIM assumirà les despeses dels reconeixements mèdics complerts i específics per als bombers bucejadors que així ho precisin per al desenvolupament de les tasques pròpies del servei i/o per a la renovació de la llicència .

    El CIM assumirà les despeses de renovació dels carnets de conduir o d’altres que hi figuren com a requisit de desenvolupament del lloc de treball.

    ResponElimina
  5. Primer tema.
    Jo ja ho reconesc al meu escrit. La meva plaça no diu especificament que s'hagi de menester el carnet de conduïr però, implicitament, o el tens o no fas feina. El que no va ser encertat, crec, va ser la resposta de la corporació, qui en aquest cas si m'indica que no implica conducció.
    Podriem discutir-ho, però son ells qui han definit la menera de negar el que jo interpret diu l'AM. Ara són ells que han de resoldre el que passa, ja que si jo no conduesc, ells ja m'han dit que no em pertoca.

    ResponElimina
  6. Segon tema.
    Jo no vaig participar en la negociació de l'AM. Algunes de les coses que hi diu, jo no crec que les pogués presentar perquè em seria difícil defensar-ho , i a més, si fos a l'altre costat, també em seria difícil aceptar-ho.
    Verdaderament crec que hi ha temes més importants a desbloquejar (des de la perspectiva del funcionariat) però els doblers més o manco directes son el que pesen per a molts -la majoria-.
    El que jo he fet és demanar el compliment del que hi ha escrit o el que entenc que està escrit(que si no està bé es pot baratar en el proper acord, que jo no em queixaré). Supós que de vegades un es cansa de moltes coses i t'agafes a una petitesa per reclamar que hi ets.

    ResponElimina
  7. Hola, avui matí he revisat, per un altre tema, el convni de l'Ajuntament, que diu que es paguen les renovacions dels carnets dels treballadors, on s'especifiqui que han de manar cotxe.
    Així, el tema seria clar. Però segueixo pensant que en aquesta època d'"estalvi", pot ser no claudiquin i pots trobar-te en un problema... Esperem que no. Marga

    ResponElimina